Kejut Harimau Yang Sedang Tidur | Movie Review

Assalamualaikum dann haaaapaa khabar...moga moga semuanya sihat sihat ya ya ya..ahaha..korang buat ape? well harini korang tahu hari ape ? hari jumaat la opkos..gile tak hepi..balik kerja confirm senyum jer tidur..bukan macam hari lain..tidur pun termenung..aku pun sampai tak perasan tu pun sebab member aku tegur " ko khai waktu tidur pun macam termenung je aku tengok ! " HAHAHA..gilaa..parohh kijo kawe...hok kijo kene menung 24jam payoh...well okay okay..MK nak back to my sotorie (story)...as uolls boleh nampok di atas tu..gapo dio ? hahaha..tengok MK dah cakap style ape ? hahaha..mesti camm kan..


Polis EVO laaa brader..mostly throughout this year, ini adalah movie yang boleh hit rating di Malaysia..gila ko tak hit..tengok aksi dalam video ni..nak kata fake tu banyaklah tapi adegan dengan konsep berbekalkan device,cgi yang producer kita mampu..ini adalah sesuatu yang amat luar biasa compare to the outsiders..korang tak payah nak compare dengan cerita James Bond ke ape ke..memang lagi gempak la sebab equipment diorang harga pun berape..hahaaha,,come on la stop critics and start helping. Lagipun orang melayu kita jugak...tapi mostly movie ni lagi best dan relaks rather than shamsulyusofilm iaitu KL Gangsters. Sebab itu more to keganasan tapi ini more to mafias,family dan pengorbanan adik beradik dan rakan rakan..

Di sebalik effect CGI dia or we say computer generated imagery, so far okay dan best dilihat..cuma yang tak berape nak seronok tu ermm yang part dekat hospital tu...lorong tu kecik la bro..hahaha..takkan penjenayah tu tak kena sebutir pun..belajar kungfu elak bullet ke ? hehehehee..itu je lah..tapi mostly semua okay..alhamdulillah sesuai ditonton untuk semua lapisan umur dan masyarakat dan bukan masyakarat..

Dalam movie kita ni selalunya akan dikritik tak best la ape la tapi cuba kita lihat dari segi positifnya..lupakan sejenak sudut negatifnya..apa yang kita nampak ? orang kita menghasilkan movie yang gempak2 bukan ? lagi lagi macam cerita terbaru kita iaitu JUVANA 2..pon best jugak..kes penculikan,psiko dan sebagainya..well apa-apapun kita perlulah lihat dari sudut yang membina..barulah orang kita ada semangat nak berdiri dan bangkit semula membuat movie movie macam ni..kita ni bukannya negara yang besar..kecik comel lotey jer..hahahaha..equipment pun pakai yang bajet punya, tak macam Transformer, Star Wars dan sebagainya..apa pun yang penting kita kena sokong industri Filem kita ni supaya berjaya ! Jangan pernah wujudkan sifat hasrat dengki tu ! Itu pembunuh saudara dan kaum :)
Jumpa lagi uolls ! Bye~
Previous
Next Post »

3 comments

Write comments
6 November 2015 at 11:41 delete

La movie ni ke? tak tengok pun...Coz semalam dah layan Boruto...5 *****... rugi tak tengok...tunggu MYiDEAKiNi update sinopsis tentang movie Boruto yer..

Reply
avatar
6 November 2015 at 14:32 delete

hahahaha...best ke boruto ? nnti nk tgk jgk la

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
8 November 2015 at 23:40 delete

hi MK☺
I'm newbie and please support me.
please visit my blog. have a nice day ♥
smartiesmoo.blogspot.kr

Reply
avatar